ساخت ماشین آلات وکیوم فرمینگ

ساخت ماشین‌آلات وکیوم
ساخت ماشین‌آلات وکیوم فرمینگ

دستگاه های وکیوم فرمینگ تولیدی صنایع بسته بندی وکیوم فرمینگ خاور وکیوم:

1- دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک

2- دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتوماتیک

3- دستگاه پرس حرارتي 6 تن هيدروليك و پنوماتیک (در چهار رنگ نارنجی، آبی، مشکی و سفید)

4- دستگاه جوش و دوخت وکیوم (High Frequency)(با قابلیت جوش دو لایه وکیوم پی وی سی به یکدیگر)

5- دستگاه شرینگ رومیزی مینی در ابعاد 30 * 40

6- پمپ های وکیوم روتاری (روغنی)

7- کمپرسور اسکرو (کمپرسورهای تولید هوای فشرده پیستونی)

دستگاه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک دستگاه های پیچیده ای هستند. در این دستگاه ها تعدادی از کارها توسط اپراتور و تعدادی نیز توسط دستگاه صورت می گیرد، که این کارها با توجه به نوع دستگاه متفاوت می باشد: در دستگاه های نیمه اتوماتیک درصد کار اپراتور و دستگاه 50% به 50% می باشد. و در دستگاه های تمام اتوماتیک درصد کار اپراتور و دستگاه به ترتیب 20% به 80% می باشد.

این دستگاه ها از بخش هایی به نام قالب بند ، ورق گیر و یک هیتر تشکیل می شوند. که ابتدا قالب در بخش قالب بند قرار می گیرد، بعد ورق در بخش ورق گیر قرار گرفته، و سپس ورق پلاستیکی توسط هیتر گرم و نرم می شود، و در آخر قالب سرد با ورق گرما دیده و انعطاف پذیر تماس پیدا می کند و در همان زمان هوای بین قالب و ورق توسط پمپ خلا، تخلیه می شود و ورق پلاستیکی شکل قالب را به خود می گیرد.

صنایع بسته بندی وکیوم فرمینگ خاور وکیوم با دانش علمی و عملی خود، در ارائه خدمات بسته بندی و تولید ماشین آلات وکیوم فرمینگ از امکانات بروز و کاربردی استفاده می کند. و همواره خدمات خود را با 100 درصد کیفیت ارائه می نماید.

بررسی دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتوماتیک

بررسی دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتوماتیک

دستگاه‌های وکیوم فرمینگ از نظر خودکار بودن به دو دسته تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌شوند. دستگاه‌های تمام اتومات به صورتی هستند که بیش از 80 درصد کار توسط خود دستگاه صورت می‌گیرد و کاربر نقش زیادی در کنترل آن ندارد. برای همین دخالت کمتر اپراتور سبب مزایایی از جمله کاهش خطاهای انسانی در زمینه تولید می‌شود. همچنین تمام اتومات بودن دستگاه سبب افزایش سرعت تولید و بهره‌وری می‌گردد. بنابراین دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتومات، از کاربردی‌ترین و مهمترین دستگاه‌ها است و با وجود قیمت بالاتری که دارد، توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک

دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک همچون دستگاه تمام اتومات است؛ اما بخش بیشتری از کار توسط اپراتور دستگاه صورت می‌گیرد. در واقع میتوان گفت در این دستگاه‌ها 50 درصد کار توسط اپراتور و 50 درصد دیگر توسط خود دستگاه انجام می‌شود. همین موضوع باعث شده تا کمی سرعت کار با این دستگاه‌ها کاهش پیدا کند. با این حال قیمت مناسب دستگاه‌های وکیوم فرمینگ نیمه اتومات نسبت به نوع تمام اتومات، یکی از مزیت‌های این دستگاه‌ها است.

نحوه عملکرد ماشین آلات وکیوم فرمینگ

در رابطه با عملکرد و نحوه کار ماشین‌های وکیوم فرمینگ باید اشاره شود که فرآیند شروع و مراحل انجام کار با این دستگاه‌ها، از طریق تزریق مواد اولیه شروع می‌شود. این مواد اغلب از جنس پی وی سی، پلاستیک و پلی اتیلن هستند. همچنین در مرحله ابتدایی کاربر باید مشخص کند بخش هیتر دستگاه وکیوم فرمینگ تا چند اندازه باید به اعمال گرما بپردازد و ماده اولیه را گرم کند. پس از وارد شدن گرما از سوی هیتر به ماده اولیه، این ماده به حالت نرم و منعطفی می‌رسد و نیازی به اعمال حرارت زیاد بر روی آن نمی‌باشد. پس از نرم شدن ماده پلاستیک، باید از طریق پمپ مکنده یا همان پمپ خلا به مکش آن بر روی قالب وکیوم فرمینگ پرداخته و هوای موجود بین ورق و قالب را تخلیه کرد. این باعث می‌شود تا پلاستیک به خوبی روی قالب قرار گرفته و فرم آن را بگیرد. با سرد شدن هم فرآیند وکیوم فرمینگ به پایان رسیده و میتوان آن را دوربری کرد.

چرا دستگاه‌ وکیوم فرمینگ؟

چرا دستگاه‌ وکیوم فرمینگ؟

این روزها افراد زیادی از ماشین آلات وکیوم فرمینگ برای بسته بندی استفاده می‌کنند. اما چه عواملی سبب استفاده زیاد تولید کنندگان از این دستگاه‌ها شده است؟

  • سرعت بالا در تولید بسته‌ها: همانطور که اشاره کردیم سرعت کار با دستگاه‌های وکیوم فرمینگ خصوصا نوع تمام اتومات بسیار بالا است و میتوان به تولید زیادی در روز دست پیدا کرد.
  • تولید بسته های مشابه و یکسان: از دیگر مزایای استفاده از دستگاه وکیوم فرمینگ این است که از طریق این دستگاه‌ها تمامی بسته‌ها به یک شکل تولید می‌شوند و کاملا مشابه با هم می‌باشند.
  • امکان تولید برای حجم سفارش‌های کم و زیاد: با استفاده از این ماشین آلات میتوان حجم سفارش‌های کم یا زیاد را پذیرفته و به صورت مداوم از آنها برای تولیدات خود استفاده کرد. این ویژگی برای افرادی که قصد کسب درآمد از این طریق دارند، بسیار قابل توجه است.

محصولات ما را کاوش کنید