فروش فیلم PVC

فروش فیلم پی وی سی
فروش فیلم پی وی سی

صنایع بسته بندی وکیوم فرمینگ خاور وکیوم در فروش فیلم PVC و HP و PET در سایز ها و ضخامت های مختلف قادر به ارائه خدمات می باشد.

فیلم PVC چیست؟

فیلم PVC چیست؟

فیلم PVC که با عنوان فیلم شیرینگ پی وی سی شناخته می‌شود، یکی از متریال‌های مناسب برای بسته بندی محصولات است. این فیلم‌ها در اصل یک پلاستیک هستند که به دور محصول کشیده می‌شوند و از آن در برابر عوامل خارجی نظیر آلودگی‌ها، گرد و غبارها و سایر عوامل محافظت می‌کنند. این نوع پلاستیک‌ها کاملا منعطف و شکل پذیر هستند و محصول را به خوبی پوشش می‌دهند.

فیلم PVC در برابر گرما، مستهلک شدن و عوامل خارجی مقاومت خوبی دارد و آسیبی نمی‌بیند. همچنین این مواد عموما ضد آب و اشتعال هستند و مانع از نفوذ آب یا رطوبت به داخل بسته و محصول نمی‌شوند. برای همین فیلم پی وی سی یک لایه محافظتی خوب برای بسته بندی محصولات و حفاظت از آنها در حین جابجایی یا انبارداری است. از دیگر ویژگی‌های این ماده این است که از قابلیت چاپ نیز برخوردار است و میتوان بر روی آن مشخصات و اطلاعات لازم در رابطه با محصول را چاپ کرد.

مزایای استفاده از فیلم شیرینگ PVC برای بسته بندی

همانطور که اشاره کردیم فیلم PVC گزینه خوبی برای بسته بندی است. این ماده در برابر اشعه ماورا بنفش، مواد اسیدی، مواد قلیایی، روغن‌ها و سایر مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارد. این فیلم‌ها تحت تاثیر گرما به دور محصول منقبض می‌شوند و کاملا آن را حفظ می‌کنند. حال از دیگر ویژگی‌ها و مزایای PVC میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • ساختار غیر قابل اشتعال: این مواد ضد اشتعال و حرارت هستند و استحکام بالایی دارند.
  • انعطاف پذیری خوب: فیلم PVC کاملا انعطاف پذیر است و با قرارگیری بر روی محصول، به شکل آن درمی‌آید.
  • شفافیت و براق بودن: فیلم شیرینگ پی وی سی کاملا شفاف است و براقیت خوبی دارد. برای همین محصول را به خوبی نمایش می‌دهد و ‌مشکلی از این نظر ندارد.
  • چقرمگی خوب: فیلم PVC در عین نازک بودن، از مقاومت خوبی در برابر ضربات برخوردار است و سفتی و چقرمگی بالایی دارد. همچنین این ماده در برابر پارگی مقاومت مناسبی دارد.
  • تولید کم هزینه: این مواد برای بسته بندی ارزان بسیار مناسب هستند و با هزینه کمی تولید می‌شوند.
  • مناسب بسته بندی با سرعت بالا و اتوماتیک: سرعت بسته بندی با فیلم PVC بالا است و همین امر سبب صرفه جویی در وقت تولید کنندگان می‌شود.
  • امکان چاپ: در بسیاری از مواقع شاهد استفاده از فیلم PVC بدون هیچگونه چاپی هستیم. اما در برخی مواقع نیاز به چاپ بر روی این مواد است. شیرینگ‌های رنگی از قابلیت چاپ برخوردار هستند و امکان سفارشی سازی آنها در طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارد.

کاربرد فیلم شیرینگ PVC

کاربرد فیلم شیرینگ PVC

فیلم PVC در صنایع متعددی کاربرد دارد که از جمله آنها میتوان به صنعت مواد غذایی، صنعت دارو، محصولات الکتریکی، محصولات الکترونیکی، اسباب بازی و بسته بندی محصولات دیگر اشاره کرد. از فیلم شیرینگ پی وی سی برای بسته بندی به روش وکیوم فرمینگ استفاده زیادی می‌شود. به طور کلی این ماده کاربرد زیادی دارد و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلم‌های PVC در رنگ و ضخامت‌های مختلفی موجود هستند و از ضخامت نازک تا ضخیم موجود می‌باشند.

فیلم PVC شیرینگ و کاربرد آن

فیلم PVC شیرینگ و کاربرد آن

فیلم PVC شیرینگ شامل ورق‌های پلاستیکی انعطاف پذیری است که برای بسته بندی کاربرد زیادی دارد. این فیلم‌ها از خاصیت کشسانی برخوردار هستند و مقاومت خوبی در برابر سایش دارند. برای همین از آنها میتوان برای طیف گسترده‌ای از صنایع استفاده کرد. مقاومت خوب فیلم PVC شیرینگ باعث شده تا بتواند لوازم را به شکل محکمی بسته نگه دارد و از آن بتوان برای بسته بندی لوازم شکننده همچون شیشه نیز استفاده کرد. معمولا فیلم پی وی سی شیرینگ از طریق حرارت کنترل شده در دستگاه‌های مخصوص به دور محصول محکم می‌شود. این فیلم‌ها نسبت به دماهای بالای 20 درجه سانتی گراد حساسیت دارند و باید در محیط با دمای مناسبی نگهداری شوند. در واقع ممکن است فیلم PVC به دلیل نگهداری در دماهای بالا دچار آسیب شود و خاصیت خود را برای بسته بندی از دست بدهد.

فیلم PVC از رنگ، اندازه و ضخامت های مختلف تشکیل می شود. فیلم PVC کشش کمتری دارد و قابل متالایز شدن نیست.

ویژگی ها و مزایای فیلم PVC

فیلم PVC از مزایای زیادی برخوردار است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

  • این ماده در برابر عوامل مختلفی چون اسیدها، مواد قلیایی، روغن‌ها، اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی معدنی خورنده از مقاومت خوبی برخوردار است.
  • این فیلم تحت تاثیر گرما و حرارت منقبض شده و به دور محصول محکم می‌گردد.
  • فیلم PVC انعطاف پذیر است و در برابر ضربات و سایش مقاومت خوبی دارد.
  • پردازش و تولید این ماده آسان است و شفافیت و براقیت بالایی دارد.
  • فیلم پی وی سی در برابر پارگی هم مقاومت دارد و از این حیث دچار مشکل نمی‌شود.
  • از فیلم PVC میتوان برای بسته بندی با سرعت بالا و تمام اتوماتیک استفاده کرده و از مزایای آن به خوبی بهره مند شد.

فیلم PET و خصوصیات آن

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم PET است که این ماده نیز از خصوصیاتی چون شفافیت بالا، استحکام کششی مناسب، ضد ترک خوردگی و پارگی و مقاومت خوب در برابر اکسیژن، رطوبت، سرما و گرما برخوردار است. از این فیلم‌ها هم میتوان برای بسته بندی محصولات متنوعی استفاده کرده و آنها را به شکل مناسبی مورد حمل قرار داد. البته فیلم PET کاربردهای دیگری هم دارد و به دلیل عایق بودن برای مواد الکتریکی مناسب است.

فیلم PET نسبت به فیلم PVC، قدرت کشش بالاتری دارد و بهداشتی نیز می باشد، به همین سبب بیشتر در تولید استند های لوازم آرایشی-بهداشتی و شیرینی و شکلات استفاده می شود. یکی از مزیت ها و تفاوت های فیلم PET قابلیت متالایز شدن آن است که فیلم PVC این قابلیت را دارا نمی باشد.

 

فیلم HP

فیلم HP برای تولید ظروف یکبار مصرف و همچنین برای تولید استندهای لوازم آرایشی-بهداشتی استفاده می شود. در فیلم HP امکان اسفاده از روکش فلوک و مخمل در رنگ های متنوع، وجود دارد.

فیلم HP قابلیت لمینیت شدن را نیز دارا می باشد. در لمینیت کردن، فیلم HP از حالت مات به براق تبدیل می شود.

در فیلم های PVC و PET امکان استفاده از روکش فلوک و مخمل وجود ندارد.

 

چگونه میتوان از فیلم‌های شیرینگ استفاده کرد؟

چگونه میتوان از فیلم های شیرینگ استفاده کرد؟

از اغلب فیلم‌های بسته بندی میتوان به عنوان یک محافظ مقاوم استفاده کرد. این مواد میتوانند برای بسته بندی‌های صنعتی تا بسته بندی کتاب و لوازم دیگر مورد کاربرد قرار بگیرند و با کمترین هزینه تهیه شوند. در رابطه با بسته بندی با این فیلم‌ها باید اشاره شود که از طریق موادی چون فیلم پی وی سی میتوان چند کالا همچون کتاب را با هم به راحتی بسته بندی کرد. این مواد به دلیل خاصیت الاستیک از لوازم و کالاها به خوبی محافظت می‌کنند و مانع از حرکت آنها هنگام جابجایی می‌شوند.

فیلم‌های شیرینگ در صنایع هم کاربرد زیادی دارند. در این رابطه هم میتوان به نقش فیلم پی وی سی برای حفاظت از قایق، پالت و لوازم بسیار بزرگ اشاره کرد. همچنین از نوع ضخیم این فیلم‌ها میتوان برای لوازم شکننده‌ای چون شیشه استفاده کرده و مانع از آسیب دیدگی به آنها در حین حمل و نقل شد.