دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک

ویژگی‌های محصول

  • کاربرد: تولید قطعات وکیوم فرمینگ بصورت نیمه اتوماتیک
  • ابعاد قالب‌گیر: ۹۰ * ۶۰
  • نوع متریال مصرفی: شیت  و رول
  • همراه با پمپ وکیوم صد متر مکعبی روتاری
  • هیتر برقی یا گازی بدلخواه مشتری

دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک سرعت تولید کمتری دارد زیرا 50 درصد کار توسط اپراتور بصورت دستی انجام می‌شود و همچنین با شیت پی وی سی یا دیگر ترموپلاستیک‌ها تغذیه می‎‌شود.

فرایند تولید در این دستگاه بصورتی است که اپراتور شیت را در ورقگیر قرار میدهد و سپس شیت روی قالب می‌نشیند و شکل قالب را می گیرد، پس از خنک شدن قطعه شکل گرفته از قالب جدا می‌شود.

دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک برای تهیه و تولید بسته بندی‌های وکیوم فرمینگ کاربرد دارد. این دستگاه‌ها برای تولید بسته‌های وکیومی، قطعات شکل دهی شده و پردازش پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنها تفاوت این دستگاه با دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتوماتیک این است که در دستگاه‌های تمام اتومات، حدود 80 درصد کار توسط خود دستگاه و تنها 20 درصد کار توسط اپراتور صورت می‌گیرد. در حالی که این میزان در دستگاه‌های نیمه اتوماتیک به صورت 50/50 است. یعنی 50 درصد کار توسط دستگاه و 50 درصد دیگر توسط اپراتور انجام می‌شود. با این حال از آنجایی که دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتومات قیمت پایینتری دارد، افراد زیادی به سراغ خرید آن می‌روند.

 

دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک

 

تفاوت دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتومات با نیمه اتومات

همانطور که اشاره کردیم دستگاه‌های وکیوم فرمینگ تمام اتومات و نیمه اتومات در میزان دخالت اپراتور با هم تفاوت دارند. در واقع این دستگاه‌ها از عملکرد یکسانی برخوردار هستند و هر دو به یک منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال ساختار دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتومات ساده‌تر از نوع تمام اتومات است و نیاز و وابستگی آن به اپراتور بیشتر می‌باشد. این یعنی برای این که بتوان از دستگاه‌های نیمه اتوماتیک وکیوم فرمینگ بهترین استفاده را داشت، باید اپراتور روی کار آنها نظارت بیشتری داشته باشد.

از طرف دیگر سادگی این دستگاه‌ها باعث شده تا سرعت کار با آنها کمتر باشد و تنها برای تولیدات کم مورد استفاده قرار بگیرند. پس اگر به تولید با حجم و سرعت بالا نیاز دارید، باید به سراغ دستگاه‌های تمام اتومات بروید.

اجزای دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتومات و فرآیند کار

 

اجزای دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتومات و فرآیند کار

 

دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتومات دارای اجزایی چون قالب بند، ورق گیر، هیتر و پمپ وکیوم است که هر یک از آنها نقش مهمی در عملکرد دستگاه دارند. در این دستگاه‌ها اغلب از پلاستیک به صورت شیت استفاده می‌شود تا کار به بهترین شکل ممکن انجام شود. کنترل تمام فرآیندها نیز بر عهده اپراتور دستگاه است. در زیر به نحوه فرآیند کار دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتومات می‌پردازیم:

  • در ابتدا اپراتور باید قالب را در قالب بند قرار دهد و سپس شیت را به کمک ورق گیر در جای خود وصل نماید. ورق پلاستیکی میتواند در جنس‌های مختلفی چون پی وی سی یا پت باشد.
  • بعد از آن باید هیتر را به طور دستی تنظیم کرده تا به ورق حرارت مستقیم اعمال شود. در این مرحله با اعمال حرارت، ورق به حالت منعطفی می‌رسد و کاملا نرم می‌شود.
  • پس از نرم شدن ورق پلاستیکی، آن را روی قالب قرار می‌دهند.
  • در این زمان باید از طریق پمپ وکیوم هوای بین ورق و قالب را تخلیه کرده تا ورق کاملا به شکل قالب در آید.
  • در نهایت زمانی که ورق پلاستیکی به شکل مورد نظر رسید و خنک شد، باید آن را از روی قالب جدا کرده و در صورت نیاز دوربری کرد.

اپراتور دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتومات، باید بر روی هر مرحله از این فرآیند نظارت داشته باشد تا مشکلی رخ ندهد.

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

5 پاسخ

  1. عملکردش به شکل نیمه اتومات هست و نسبت به انواع اتومات سرعت کمتری داره

  2. نسبت به دستگاه‌های وکیوم تمام اتومات به نظارت بیشتری نیاز داره. با این حال عملکرد خوبی داره

  3. کیفیت بسیار خوبی داره و میشه ازش در کارگاه و کارخانه به راحتی استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *