طراحی بسته بندی خلاقانه و بی نظیر (بخش 4)

به ریشه ها توجه کنید

ریشه و چیزی که محصول از آن برگرفته شده را تجزیه تحلیل کنید و به طریقی آن را در بسته بندی خود استفاده کنید تا نشان دهد چه محصولی درون بسته بندی وجود دارد.

در بسته بندی زیر رنگ بندی و خطوط و متون ساده ساده و تمیز استفاده شده که نشان دهنده ارگانیک، طبیعی و بهداشتی بودن محصول است.

بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی
بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی

خلاق باشید

بسته بندی محصول شما می تواند خلاقانه باشد، اما اگر محصول شما هم محصولی خلاقانه باشد، برنده واقعی شما هستید.

برای مثال به بسته بندی زیر که یک صابون از جنس شیر است دقت کنید، می توانست به صورت قالب مستطیلی شکل باشد اما به شکل یک بستنی یخی طراحی شده است که بسیار خلاقانه است و به ماهیت محصول نیز اشاره دارد که این امر بسیار جالب و برای مخاطب جذاب است.

خلاقیت در شکل محصول
خلاقیت در شکل محصول

توجه به فضای داخلی بسته بندی

فضای داخلی بسته بندی نیز به اندازه بیرون بسته بندی مهم است و باید به آن توجه نمود.پ

بخصوص اگر محصول شما از چند قطعه تشکیل شده باید آن را بصورت جداگانه قرار دهید و از طرح و رنگ مناسب استفاده کنید تا بسته محصول و فضای داخلی بسته بندی جذاب به نظر برسد.

در تصویر زیر بسته بندی یویو و لوازم جانبی آن را مشاهده می کنید که بصورت مجزا درون بسته بندی قرار گرفته اند.

فضای بیرونی و داخلی بسته بندی یویو
فضای بیرونی و داخلی بسته بندی یویو

کاربرد دو منظوره

بسته بندی اگر با محیط زیست سازگار باشد مردم عاشق برند شما می شوند.

یکی از روش های حمایت از محیط زیست استفاده از بسته بندی های دو منظوره است.

به بطری های زیر نگاه کنید در نگاه اول مثل بطری های تمیز کننده پلاستیکی به نظر می رسند اما این بطری ها از جنس ظروف چینی هستند و پس تمام شدن محتویات بسته، آن ها را می توان به عنوان گلدان استفاده کرد.

بطری چینی
بطری چینی

بازی با حس های چندگانه

تا جایی که می توانید حواس چندگانه انسان را با بسته بندی محصول خود درگیر کنید.

حس لامسه یکی مواردی است که می توانید برای جذب مخاطب در بسته بندی به کار ببرید.

در بسته بندی زیر با استفاده از وکیوم هوای داخل بسته بندی تخلیه شده و این سبب شده بسته بندی شکل جذابی به خود بگیرد و از طرف دیگر لمس برجستگی ها حس خوبی به مخاطب القاء می کند.افیک است.

بسته بندی وکیوم شده
بسته بندی وکیوم شده

این مطلب بخش های دیگر نیز دارد، از دکمه های زیر استفاده نمایید:

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب