طراحی بسته بندی خلاقانه و بی نظیر (بخش 2)

به رفتار و احساسات و نوع مخاطب اهمیت دهید

اگر محصول شما برای قشر خاصی از جامعه تولید شده است، رفتارها، نگرش و احساساتی را که مخاطب در هنگام تعامل با محصول انجام می دهد را در نظر بگیرید.

در اینجا محصول یک دمپایی راحتی لوکس است که برای اینکه از گرد غبار در امان بماند به غیر از بسته مقوایی درون یک کیسه قرار می گیرد. بطور حتم وقتی مخاطب بسته را باز کند و سپس محصول را از درون کیسه بیرون بیآورد حس لوکس بودن محصول به اون القاء می شود.


بسته بندی لوکس دمپایی راحتی
بسته بندی لوکس دمپایی راحتی

عمل ساده لایه بندی این محصول را لوکس جلوه می دهد و مخاطب را برای یک مقدار هزینه اضافی راغب می کند.

بسته بندی و محصول مکمل یکدیگر باشند

دقت کنید که طراحی بسته بندی مکمل محتویات درونی بسته باشد.

این بسته بندی ساده و طبیعی به نظر می رسد، درست مانند آنچه داخل بسته است. در چنین بسته بندی هایی مخاطب درون بسته بندی را بصورت شفاف می بیند، بنابراین با اطمینان اقدام به خرید می کند، زیرا تولید کننده با صداقت و اطمینان درون بسته بندی را به نمایش گذاشته است.


شفافیت در بسته بندی
شفافیت در بسته بندی

وکیوم فرمینگ یکی از روشهای بسته بندی است که می تواند بصورت شفاف باشد و محتویات بسته بندی را به نمایش بگذارد و به مخاطب اجازه مشاهده، بررسی و در نهایت خرید مطمئن را بدهد.

مفرح و شاد بودن

تا جایی که امکان دارد بسته بندی را مفرح و بامزه طراحی کنید.

این بسته بندی در عین سادگی فوق العاده جذاب و بامزه است. طرح و رنگ های استفاده شده روی بسته بندی شاد و مفرح هستند و علاوه بر این بسته بندی هنوز شفافیت دارد و این به مخاطب اجازه می دهد درون بسته بندی را ببیند و در هنگام خرید حس خوبی نسبت بسته بندی و محصول داشته باشد.


بسته بندی وکیوم فرمینگ توت فرنگی
بسته بندی وکیوم فرمینگ توت فرنگی

برجسته و چشم گیر بودن

استفاده از رنگ ها و اشکال مختلف در طرح بسته بندی، یک راه عالی برای برجسته نشان دادن بسته بندی است. این بسته بندی از این موارد استفاده کرده و ظاهر بسیار منحصر بفردی دارد و بسیار شاد و مفرح به نظر می رسد. و اگر آن را انتخاب کنید، حس خوبی را به شما خواهد داد.


یک بسته بندی چشمگیر و برجسته
یک بسته بندی چشمگیر و برجسته

ساختار شکنی

اگر محصولی دارید که افراد زیادی از آن تولید می کنند. سعی کنید در نحوه بسته بندی و نمایش آن نوآور باشید. برای مثال معولا عسل را در بسته بندی های شیشه ای و طرح های شش ضلعی می بینیم، اما در بسته بندی زیر نوآوری شده و از موم برای تولید آن استفاده شده، و حتی مشتری می تواند پس از اتمام عسل از بسته بندی به عنوان شمع نیز استفاده نماید!


بسته بندی خلاقانه عسل
بسته بندی خلاقانه عسل

این مطلب بخش های دیگر نیز دارد، از دکمه های زیر استفاده نمایید:


بخش 1

برو

بخش 3

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب