مزایای بسته بندی وکیوم فرمینگ

تولیداتی که با فناوری وکیوم فرمینگ شکل می گیرند، همواره در اطراف ما هستند و نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند. این فرآیند شامل گرم کردن و شکل دادن به یک ورق پلاستکی است که توسط قالب و دستگاه وکیوم فرمنیگ صورت می گیرد.

از وکیوم فرمینگ در بسته بندی محصولات مختلفی از جمله مواد غذایی، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و غیره استفاده می شود.

مزایای بسته بندی وکیوم فرمینگ چندین مورد است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

دقت

خصوصیات یک بسته تولید شده با روش بسته بندی وکیوم فرمینگ، در مقایسه با بسته های تولید شده با قطعات چندگانه، دارای طراحی بسیار دقیق و یکپارچه می باشد. این امر باعث می شود بسته بندی با اندازه محصول متناسب باشد و به خوبی از آن محافظت کند.

برای مثال تصور کنید که اگر آی پد شما برای بسته بندی خود بیش از حد بزرگ یا کوچک باشد، چقدر زننده می شد!

وکیوم فرمینگ در طول فرآیند تولید، خطا را به حداقل می رساند و توان ، دقت و سرعت بالایی در تولید قطعات پلاستیکی را دارا می باشد، بنابراین هزینه ها نسبت به روش های دیگر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

مقرون به صرفه

یکی مزایای بسته بندی وکیوم فرمینگ ، “تجهیزات نسبتا کم هزینه” آن است. از آن جا که از تجهیزات ساده استفاده می کند، به ابزارهای پیچیده نیاز کمتری دارد. و این بدان معناست که می توان برای ساخت قالب ها از مواد نسبتا ارزان قیمت استفاده کرد.


مقرون به صرفه
مقرون به صرفه

مزیت دوم این است که می توان قطعات متعدد و زیادی را از یک ورقه پلاستیکی تولید کرد و هزینه های مصرفی را کاهش داد.

علاوه بر این، ضایعات حاصل از محصولات نهایی و تولید شده می تواند به ورق های پلاستکی جدید بازیافت شود.

طراحی انعطاف پذیر

وکیوم فرمینگ با استفاده از طراحی قالب قبل از تولید، باعث می شود زیبایی شناختی یک طرح برای طرحان امکان پذیر شود. این ویژگی در بازار کاری که تحت سلطه تبلیغات و برندیگ است بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین وکیوم فرمینگ الزامات یک طراحی پرکاربرد و خلاقانه را نیز برآورده می کند.

این فرآیند برای تولید در صنعت بسته بندی بسیار محبوب است. و برای تولید هر چیزی از بسته بندی لوازم الکترونیکی گرفته تا بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری

از آنجا که زمان به نوعی پول است! وکیوم فرمینگ یک انتخاب مقرون به صرفه برای بسته بندی می باشد. زیرا با فرآیند تولید ساده آن، زمان کمتری بین طراحی و محصول نهایی صرف می شود.


صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری
صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری

وکیوم فرمینگ نه تنها این فرصت را برای تمرکز بر جزئیات پیچیده تر فراهم می کند، بلکه می توان محصول نهایی را به سرعت به بازار عرضه نمود.

علاوه بر این، دستگاه های پیشرفته وکیوم فرمینگ تولید اتوماتیک را آسان نموده اند، بنابراین توان بالایی در تولید قطعات پلاستیکی در کمترین زمان را دارا می باشند.

شفاف بودن بسته بندی وکیوم

در بسته بندی وکیوم محصول درون بسته شفاف قرار می‌گیرد و مشتری هنگام خرید می‌تواند محصول را ببیند و بررسی کند. این مورد مزیت مهمی است زیرا مشتری با خیال راحت بعد از بررسی می‌تواند اقدام به خرید کند.

می‌توان گفت این نوع بسته بندی به نوعی با مشتری روراست است و دروغ نمی‌گوید!

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد.

صنایع وکیوم فرمینگ خاور وکیوم در زمینه تولید بسته بندی های وکیومی و ساخت دستگاه های وکیوم فرمینگ فعالیت دارد، در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید خوشحال می‌شویم کمکتان کنیم.

چند مزیت مهم وکیوم فرمینگ

چند مزیت مهم وکیوم فرمینگ

 

چندین مزیت کلیدی و مهم در رابطه با وکیوم فرمینگ جهت تولید با حجم کم وجود دارد. برای مثال هزینه ابزارسازی با استفاده از این فرآیند، به طور قابل توجهی کمتر از سایر فرآیندها است. همچنین زمان بازگشت (turnaround time) در آن بسیار سریعتر است. این دو عامل باعث شده تا روش وکیوم فرمینگ برای تحقیق و توسعه و نمونه سازی‌های اولیه ترجیح داده شده و مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این روش برای ساخت نمونه‌های اولیه پلاستیکی بسیار ارزشمند و مفید است. از مزایای دیگر روش وکیوم فرمینگ برای بسته بندی و سایر کاربردها، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت تولید در این روش بسیار بالا است.
  • هزینه تجهیزات برای قطعات بزرگ با این فرآیند کاهش پیدا می‌کند. چرا که قطعات بزرگ نیازی به پرس با تناژ بالا ندارند. همانطور که این قضیه در قالب گیری تزریقی نیز صادق است.
  • وکیوم فرمینگ با نیازهای مشتریان سازگاری دارد و قابلیت بهینه شدن مواد و فرم مربوطه را دارد.
  • بسته‌های تولید شده با وکیوم فرمینگ، از زیبایی بصری جذابی برخوردار هستند.
  • با تبدیل ورقه‌های فلزی به اجزای پلاستیکی، میتوان وزن محصول یا بسته را برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان کاهش داد.

هزینه ساخت پایین در وکیوم فرمینگ

از آنجایی که وکیوم فرمینگ یک شکل ساده از ترموفرمینگ است، هزینه فرآیند تولید با آن به طور قابل توجهی کمتر از روش‌های قالب گیری تزریقی است. در این روش فرآیند تولید ساده است و ماشین آلات هزینه کمتری دارند. همچنین خود مواد فلوروپلاستیک نیز با هزینه کمی در دسترس هستند. این به این معنی است که هزینه‌های عملیاتی را میتوان در آن پایین نگه داشت. در صورتی که خود محصولات را میتوان با استاندارد ساختاری بسیار بالایی تولید کرد. این موارد سبب شده تا vacuum forming به عنوان یک فرآیند محبوب در بین بسیاری از تولیدکنندگان شناخته شود.

وکیوم فرمینگ برای ساخت مواد استریل و مواد غذایی

 

وکیوم فرمینگ برای ساخت مواد استریل و مواد غذایی

 

از فرآیند وکیوم فرمینگ برای ساخت محصولات فلوروپلیمر در طیف گسترده‌ای از صنایع از جمله صنایع پزشکی، غذایی، شیمیایی و دارویی استفاده می‌شود. Vacuum forming به ویژه برای صنایع پزشکی و غذایی بسیار مناسب است. جایی که محصولات اغلب به رعایت استانداردهای بالای صنعتی جهت عدم آلودگی نیاز دارند. از آنجایی که فلوئوروپلاستیک‌ها به طور طبیعی مواد نچسبی هستند، آنها را برای حفظ محیط‌های بحرانی و عاری از آلودگی ایده آل می‌کند. این عامل برای محصولاتی مانند تجهیزات پزشکی و ظروف غذا بسیار ضروری و مهم است. سازندگان اغلب از وکیوم فرمینگ برای تولید ظروف و قطعات در صنایع پزشکی استفاده می‌کنند. چرا که این روش با پلاستیک‌هایی که می‌توانند استریل شوند یا عاری از آلاینده‌ها نگهداری شوند، سازگاری دارد.

اهمیت بسته بندی وکیوم فرمینگ

بدون شک یکی از عوامل مهم در کیفیت و محتوای محصولات، به بسته بندی آنها مرتبط است. در واقع بسته بندی در فروش محصولات بسیار تاثیر دارد و تولید کنندگان از این طریق سبب جذب مشتری و فروش بهتر محصول می‌شوند. حال محصولات وکیوم فرمینگ می‌توانند در این زمینه به خوبی عمل کرده و با طراحی مناسبی به دست مشتریان برسند.

جمع بندی

وکیوم فرمینگ از روش‌های بسته بندی است که این روزها افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. رایج بودن فرآیند وکیوم فرمینگ، به خاطر مزایای زیادی است که دارد. همانطور که ملاحظه کردید این فرآیند با مزایای زیادی همراه است که از مهمترین آنها میتوان به مقرون به صرفه بودن، طراحی منعطف، شفاف بودن بسته بندی و سرعت تولید بالا اشاره کرد. بنابراین شما هم می‌توانید از وکیوم فرمینگ برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنید و آن را با کیفیت و جذابیت بیشتری روانه بازار نمایید.

سوالات متداول

1- آیا امکان چاپ روی بسته بندی وکیوم فرمینگ وجود دارد؟

بله امکان چاپ هر تصویر و لوگویی بر روی بسته بندی های وکیوم وجود دارد.

2- بهترین ماده پلیمری برای وکیوم فرمینگ کدام است؟

برای بسته بندی‌های وکیوم فرمینگ میتوان از مواد پلیمری مختلفی مثل پلاستیک ABS استفاده کرد.

 

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

  1. خوبی روش وکیوم فرمینگ اینه که تجهیزاتش ساده ست و ابزارهای پیچیده ای هم براش نیاز نیست. کلا کار باهاش راحته

  2. بنظرم ساخت قالب با مواد تو این روش نسبتا ارزانتر هست. برای همین تولید کننده هایی که نیاز به بسته بندی مقرون به صرفه دارند، وکیوم فرمینگ براشون مناسبتره.

  3. یکی از خوبی های وکیوم فرمینگ اینه که برای اغلب صنایع میشه ازش استفاده کرد و هر وسیله و ماده ای را از این طریق بسته بندی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب