طرح فیزیکی و گرافیکی بسته بندی

طرح فیزیکی و گرافیکی بسته بندی باید خاص و خلاقانه باشد، تا در نگاه اول مصرف کننده را به خود جذب و ترغیب به خرید بکند. طرح باید طوری باشد تا کالای شما به راحتی قابل تشخیص و انتخاب باشد.

در بسیاری از موارد دیده شده که بسته بندی ها با کیفیت بسیار پایین انجام می شود، در صورتی که ممکن است خود محصول کیفیت خوبی داشته باشد، اما دیده شده که در بازار و فروش با شکست مواجه شده اند. چرا، زیرا ذهن مشتری به این سمت رفته که با توجه بسته بندی ضعیف، کیفیت کالا هم پایین است.

بنابراین بسته بندی ضعیف مساوی است با شکست در فروش محصول، پس بهتر است قبل تصمیم عجولانه به روش های مختلف بسته بندی توجه کنیم و طرح فیزیکی و گرافیکی مناسبی برای محصول خود انتخاب نماییم.

در ادامه تصویر چند بسته بندی وکیوم فرمینگ خلاقانه را مشاهده نمایید.

بسته بندی خلاقانه هندزفری
بسته بندی خلاقانه هندزفری
بسته بندی وکیوم فرمینگ توت فرنگی
بسته بندی وکیوم فرمینگ توت فرنگی

دلیل اهمیت طرح گرافیکی بسته بندی

The reason for the importance of the graphic design of the packaging

طرح گرافیکی بسته بندی برای محصول، عاملی بسیار مهم در فروش و بازاریابی آن است. در واقع با استفاده از یک طرح گرافیکی مناسب برای بسته بندی میتوان اعتماد و توجه مشتریان را برای خرید محصول به خود جلب کرد. همچنین طرح مناسب برای بسته بندی میتواند سبب موفق‌تر شدن آن در بازار هدف از سایر رقبا باشد. در طراحی گرافیکی بسته بندی باید به انتخاب رنگ‌ها دقت زیادی شود. رنگ‌هایی که سبب جذب بیشتر نگاه مصرف کننده شوند، میتوانند در این زمینه نقش خوبی داشته باشند. رنگ‌هایی که با هویت برند سازگاری دارند و جذابیت زیادی برای مشتری به ارمغان می‌آورند، می‌توانند بسته بندی را جذاب و خاص نمایند. علاوه بر انتخاب رنگ، باید در انتخاب تصویر مناسب برای بسته بندی هم دقت شود. انتخاب تصاویر مناسب برای بسته بندی، باعث جذب نگاه مشتری و ترغیب او به خرید محصول می‌شود. همچنین برای درج نوشته و اطلاعات بر روی بسته بندی باید از فونت مناسبی استفاده شود. فونتی که با هویت برند سازگاری داشته باشد و در عین حال قابلیت خوانایی خوبی دارد، می‌تواند بسته بندی را جذاب و شناخته شده‌تر کند.

از دیگر خصوصیات طرح فیزیکی بسته بندی باید به استفاده از اندازه متناسب با محصول استفاده کرد. برای بسته بندی محصول خود، از اندازه مناسبی برای آن استفاده کنید که هم محصول را به خوبی پوشش دهد و هم کوچک نباشد. همچنین بسته بندی با جعبه‌های فشرده و قابل انعطاف، بسته بندی را بهبود بخشیده و به راحتی در حمل و نقل آن کمک زیادی می‌کند.

خصوصیات بهترین طرح گرافیکی و فیزیکی بسته بندی

خصوصیات بهترین طرح گرافیکی و فیزیکی بسته بندی

برای طراحی بهترین طرح فیزیکی و گرافیکی بسته بندی، باید به چند خصوصیت توجه داشته باشید:

  • جذابیت طرح گرافیکی: بسته بندی باید برای مشتریان جذاب و جالب باشد. بنابراین باید از طرح‌هایی برای بسته بندی محصول استفاده کرد که باعث جلب توجه مخاطب به سمت خود شوند. طراحان گرافیکی که در این زمینه سابقه بیشتری دارند، می‌توانند طرح‌های جذابتری برای بسته بندی محصول ارائه دهند و آن را از سایر بسته بندی‌ها متمایز نمایند.
  • با معنا بودن طرح گرافیکی: طرح گرافیکی بسته بندی باید به وضوح بیان کند که محصول چیست و چه کاربردی دارد، در عین حال که هویت برند را نیز نشان می‌دهد.
  • سادگی طراحی و بسته بندی: بسته بندی باید ساده و آسان باشد و توضیحات واضحی در مورد نحوه استفاده از محصول ارائه دهد. همچنین بسته بندی باید از باز و بسته شدن آسانی برخوردار باشد و به مشتریان کمک کند تا به راحتی به محصول دسترسی داشته باشند.
  • مقاومت بسته بندی: طرح فیزیکی بسته بندی باید در برابر ضربه، رطوبت و شرایط مختلف مقاومت داشته باشد تا محصول را در طولانی مدت به خوبی حفظ کند.
  • ارزش بخشیدن به محصول: بسته بندی باید ارزش بیشتری به محصول اضافه کند و به مشتریان این موضوع را انتقال دهد تا ارزش واقعی محصول را درک کنند.
  • سازگاری با محیط زیست: به منظور کاهش تأثیرات منفی بسته بندی بر روی محیط زیست، بهتر است از مواد قابل بازیافت برای تولید بسته بندی استفاده کرد.

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب