بسته بندی وکیوم فرمینگ محصولات آرایشی بهداشتی 

پیش درآمدی بر بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی

در جهان امروزی محصولات آرایشی-بهداشتی از محصولات مصرفی بانوان گرامی می‌باشد، بنابراین بسته‌بندی این محصولات باید به نحوی باشد که مورد پسند بانوان باشد، به طوری که وقتی بانویی در نگاه اول بسته بندی را می‌بیند از ظاهر و شکل آن احساس خوبی به دست آورد. 

طراحی بسته‌بندی زیبا و و اصولی می‌تواند به طور چشم‌گیری فروش محصول را افزایش دهد، بنابراین طراحی و تولید بسته‌بندی مناسب برای یک محصول می‌تواند تاثیر مستقیمی در فروش آن‌ داشته باشد. 

اگر چه در بازار رقابتی این محصولات دستیابی به چنین امری ممکن است نسبتا سخت باشد، اما ما با در نظر گرفتن معیار‌هایی مانند: ارزش قائل شدن به ظاهر و زیبایی بسته‌بندی، قابل مشاهده بودن محصول(وکیوم فرمینگ) و مهر و موم اصولی برای جلوگیری از دستکاری محصول، به این امر دست‌یابیم. 

ما باید با در نظر گرفتن این موارد یک تجربه لذت‌بخش و کامل برای مشتریان ایجاد کنیم به طوری که وقتی مشتری وارد فروشگاه یا داروخانه می‌شود، بسته‌بندی محصول ما حرفی برای گفتن داشته باشد و مشتری تا لحظه‌ای که محصول را انتخاب و اقدام به باز کردن بسته‌بندی می‌کند تجربه لذت بخشی برایش رقم بخورد. 

پیشنهاد ما استفاده از بسته‌بندی‌های وکیوم فرمینگ است که قابلیت‌های شفاف بودن، مهر و موم مقاوم، انعطاف پذیری بالا در طراحی و امکان ترکیب با بسته‌بندی‌های مقوایی را دارا می‌باشد. 

بسته‌بندی وکیوم فرمینگ نسبت به روش‌های دیگر مقرون به صرفه تر است و همچنین یکی از سریعترین روش های بسته‌بندی و عرضه محصول به بازار است. 

محصولات آرایشی-بهداشتی را می‌توان با چندین روش بسته‌بندی وکیوم فرمینگ، بسته بندی نمود، در ادامه به بررسی این روش‌ها که برای بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی مناسب هستند می‌پردازیم:

دلایل بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی با وکیوم فرمینگ

دلایل بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی با وکیوم فرمینگ

وکیوم فرمینگ یکی از فرآیندهای مهم در بسته بندی است که در آن مواد مختلف را در قالب یک پلاستیک یا فیلم نازک، با اعمال حرارت و پمپ وکیوم به شکل خاصی فرم می‌دهند. این فرایند برای بسته‌بندی‌ مواد مختلف از جمله بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و سبب مزایای زیادی برای محصولات می‌شود. وکیوم فرمینگ فرایند بسیار دقیقی است و به صورت خودکار انجام می‌شود. برای همین همانند سایر فرایندهای صنعتی، این فرایند هم میتواند در صرفه‌جویی هزینه و زمان بسیار مؤثر واقع شود. استفاده از بسته‌بندی‌های وکیوم‌ فرمینگ برای محصولات آرایشی و بهداشتی مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

مزایای بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی از طریق وکیوم فرمینگ

دلایل بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی با وکیوم فرمینگ
  • حفاظت از محصول در برابر آسیب‌های محیطی مانند رطوبت و هوا

یکی از مزایای بسته بندی وکیوم فرمینگ این است که در حفاظت از محصول به خوبی عمل می‌کند. چرا که در این روش از بسته بندی، دور تا دور محصول به خوبی پوشیده شده و از نفوذ رطوبت و هوا در امان می‌ماند. از آنجایی که بسیاری از لوازم بهداشتی و آرایشی در برابر هوا و رطوبت آسیب پذیر هستند، با وکیوم فرمینگ میتوان مانع از هوازدگی آن شده و از آنها به خوبی محافظت کرد.

  • بهبود عمر مفید محصولات

زمانی که از محصول در برابر عوامل محیطی به خوبی محافظت می‌شود، عمر مفید آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین این به نفع تولیدکنندگان بوده و میتوانند محصولات خود را با آسودگی بیشتری به مشتریان عرضه نمایند.

  • افزایش جذابیت بصری محصولات و جلب توجه مشتریان

از دیگر مزایای بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی با وکیوم فرمینگ میتوان به افزایش جذابیت بصری آن اشاره کرد. محصولاتی که با این روش مورد بسته بندی قرار می‌گیرند، زیبایی و جذابیت زیادی دارند و سبب جلب توجه مشتریان می‌شوند. همین عامل نیز میتواند بر روی خرید محصول و افزایش فروش تاثیر زیادی داشته باشد.

  • امکان مشاهده محصول به دلیل شفافیت بسته‌ها

امکان مشاهده محصول به دلیل شفافیت بسته ها

در بسته بندی وکیوم فرمینگ امکان مشاهده محصولات به دلیل شفاف بودن متریال کاملا فراهم است. بر این اساس افراد می‌توانند پیش از خرید محصول آرایشی و بهداشتی مورد نظر خود، به خوبی آن را بررسی کنند و با خیال آسوده‌تری اقدام به خرید آن نمایند.

  • کاهش فضای بسته بندی

از دیگر مزایای بسته بندی محصولات با استفاده از وکیوم فرمینگ میتوان به کاهش فضای آنها اشاره کرد. زمانی که هوای بین ورق پلاستیکی و قالب وکیوم فرمینگ با استفاده از پمپ خلا و مکش تخلیه می‌شود، از حجم آن کاسته می‌شود. همین سبب می‌شود تا بسته‌ها از نظر ابعادی جمع و جورتر باشند و فضای کمتری را اشغال نمایند. علاوه بر این، حمل و نقل چنین بسته بندی‌هایی با سهولت بیشتر صورت می‌گیرد و بسته‌ها راحت‌تر برای فروش به مشتریان عرضه می‌شوند.

تمام موارد اشاره شده باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، از بسته‌بندی‌های وکیوم ‌فرم شده استفاده کنند تا هم محصولات خود را بهتر حفظ کنند و هم مشتریان بیشتری را جذب نمایند.

بسته بندی وکیوم فرمینگ استندی

استند لوازم آرایشی و بهداشتی با روکش فلوک (مخمل)
استند لوازم آرایشی و بهداشتی
استند محصول
استند نگهدارنده محصول
استند لوازم آرایشی و بهداشتی با روکش فلوک (مخمل)
استند لوازم بهداشتی

این نوع بسته بندی عموما در داروخانه‌ها یا فروشگاه کاربرد دارد، در واقع نوعی نگهدارنده و نمایش دهنده محصول می‌باشد. 

این بسته بندی برای به نمایش گذاشتن محصولات مناسب می‌باشد. 

بسته بندی وکیوم فرمینگ استند جعبه‌ای

استند لوازم آرایشی و بهداشتی با روکش فلوک (مخمل)
استند جعبه ای لوازم آرایشی و بهداشتی
وكيوم استند شامپو
استند جعبه ای شامپو
وكيوم استند كيك و شيرينی
استند جعبه ای

این بسته‌بندی‌ها ترکیبی از قطعه وکیوم فرمینگ و جعبه مقوایی می‌باشند، در واقع یک استند وکیومی که محصول را در بر میگیرد درون جعبه مقوایی قرار می‌گیرد. 

به طور کلی این نوع بسته بندی شامل قطعه وکیوم و بدنه جعبه مقوایی و درب جعبه مقوایی است. 

بسته‌بندی وکیوم فرمینگ کارتی پرسی

وکیوم کارتی پرسی نخ دندان
وکیوم کارتی پرسی نخ دندان
وكيوم فرمینگ تيغ تيز
وکیوم پرسی تیغ
وکیوم کارتی پرسی نخ دندان
وکیوم کارتی پرسی نخ دندان

بسته‌بندی کارتی پرسی همانطور که از نامش پیداست شامل یک کارت مقوایی است که یک قطعه وکیومی روی آن پرس شده. 

در این بسته‌بندی‌ها یک سوراخ در بالای بسته‌بندی ایجاد میکنند تا امکان آویزان کردن در فروشگاه را داشته باشد. 

بسته بندی وکیوم فرمینگ کارتی هایفرکانس

وکیوم ست قیچی و ناخنگیر
وکیوم ست قیچی و ناخنگیر
وکیوم ست شانه و برس نوزاد
وکیوم ست شانه و برس نوزاد
وکیوم فرمینگ لوازم آرايشي و بهداشتي
وکیوم فرمینگ لوازم آرايشی و بهداشتی

بسته‌بندی وکیوم هایفرکانس نیز شامل یک مقوای چاپ شده است که بین دو قطعه وکیومی دوخته شده قرار می‌گیرد. 

این بسته‌بندی از نظر مهر و موم و امنیت در بالاترین رده قرار دارد، به طوری که از دستکاری یا جابجایی محصول جلوگیری میکند و این امر باعث میشود محصول سالم و دست نخورده به دست مشتری برسد.

دوخت دو قطعه وکیومی به یکدیگر با دستگاه هایفرکانس صورت میپذیرد.

مواردی که در بالا ذکر شد از متداول ترین روش های بسته بندی لوازم آرایشی-بهداشتی با وکیوم فرمینگ بود، البته روش های دیگری نیز وجود دارد که میتوان برای بسته بندی از آنها استفاده کرد برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر به بخش نمونه کارها مراجعه نمایید.

صنایع وکیوم فرمینگ خاور وکیوم با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه بسته‌بندی‌های وکیومی خدمات ارائه می‌نماید و می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. 

بری دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با ما تماس بگیرید. 

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب