کاربرد محصول را در نظر بگیرد
اگر محصول شما چیزی است که ارزش هدیه دادن دارد یا جز محصولات کادوئی است، بهتر است به روش زیر بسته بندی شود. در تصویر زیر یک لیموناد به گونه ای بسته بندی و کادو پیچ شده است که مناسب هدیه دادن است.
استفاده مدل سازی و طرح های مفهومی
شما مجبور نیستید که در بسته بندی محصول خود از تصاویر واقعگرایانه استفاده کنید. بلکه از تصاویر و طرح های مفهومی نیز می توانید استفاده کنید.
به عنوان مثال در بسته بندی زیر چهره و موهای زنی روی بسته بندی قرار گرفته و موها تمام بسته بندی را دربر گرفته اند.
در نگاه اول شاید منظور از وجود این خطوط کاملا درک نشود، اما با نگاهی دقیقتر ضمن آگاهی از شکل روی بسته، حس مورد نظر نیز در رابطه با محصول به مخاطب القا می شود.
خود را محدود نکنید
اگر محصولی دارید که پیاده کردن ایده های خلاقانه روی بسته بندی آن کمی سخت است، نباید نگران باشید. زیرا هیچ محدودتی برای خلاقیت وجود ندارد.
برای مثال تصویر زیر بسته بندی خلاقانه و خاص یک صابون را نشان می دهد که بدون توجه به بسته بندی محصولات مشابه طراحی شده و در یک بسته تاشو قرار گرفته که با یک کش بسته شده است.
این بسته بندی در مقایسه با محصولات مشابه جلوه ویژه ای دارد و در نظر خریدار بسیار خاص به نظر می رسد.
جدید و مدرن باشید
طرح های مدرن و امروزی، براق، ساده و برجسته هستند. برای رسیدن به چنین طرح هایی در بسته بندی باید از خطوط و رنگ های ساده و فونت های سنزسریف و ساده استفاده کرد.
برای مثال بسته بندی زیر یک رویکرد بسیار مدرن به خود گرفته و تبدیل به محصولی خنثی شده است که هر بیننده ای را برای دیدن درون بسته بندی کنجکاو می کند.
استفاده از جنس و بافت گوناگون
به جای استفاده از بافت بصورت بصری، از بافت بصورت فیزیکی استفاده کنید. در این صورت افراد به علاوه حس دیداری با حس لامسه نیز می توانند با بسته بندی تعامل داشته باشند.
محصول زیر برای دفع حشرات استفاده می شود ، بافت برجسته پایین بسته بندی نه تنها کمک می کند محصول را محکم در دست بگیرید بلکه احساس جالبی نیز به دستان شما می دهد.
شفاف بودن و استفاده از جذابیت محصول
اگر محصول شما رنگ روشن و جذابی دارد، می توانید این ویژگی ها را در یک بسته بندی شفاف استفاده کنید و جلوه جالبی به بسته خود بدهید.
برای مثال آب نبات ها و اسمارتیس ها رنگ های گوناگونی دارند می توانید با یک بسته بندی شفاف (طوری که درون بسته بندی دیده شود) محصول خود را در نظر بیننده جذاب و خوشمزه نشان دهید.
بسته بندی وکیوم فرمینگ چنین قابلیتی دارد، پیشنهاد می کنیم برای بسته بندی محصولات خود از این بسته بندی استفاده کنید.
یک داستان کوتاه و مفهومی بگویید
اگر می توانید با بسته بندی خود داستانی را بیان کنید، مردم عاشق داستان ها هستند و اگر شما بتوانید یک پیام یا یک مفهوم را به آن ها گوشزد کنید، از این کار شگفت زده خواهند شد!
برای مثال در بسته بندی های زیر قصه ی اصالت و چوبی بودن محصول با خلاقیت جالبی به تصویر کشیده شده است.
این مطلب بخش های دیگر نیز دارد، از دکمه های زیر استفاده نمایید: