از جشنهای تولد گرفته تا تعطیلات و خوراکیهای روزمره، آبنبات در هر جایی وجود دارد و مصرف آن در حال افزایش است. راهروهای آبنبات در فروشگاهها پر از گزینههای مختلف از برندهای قدیمی و معتبر مانند مارس و فرمند تا برندهای جدید و محلیتر هستند و وقتی صحبت از آبنباتهای ژلهای (پاستیل) به میان میآید، بازار با انتخابهای جدیدی که مصرفکنندگان به آنها علاقهمند شدهاند، بهشدت درحالرشد است.
نگاهی به بازار پاستیلها
در صنعت شیرینی، بخش پاستیلها درحالرشد سریع است و برندها، طعمها و محصولات متنوعی برای جذب مصرفکنندگان از تمامی گروههای سنی و جمعیتی به بازار عرضه میشوند.
بر اساس گزارش جدید Market Research Future، پیشبینی میشود که بازار جهانی پاستیلها و ژلهها تا سال 2024 به 40 میلیارد دلار برسد و در این مدت با نرخ رشد سالانه ترکیبی 5 درصد رشد کند. شمال آمریکا در این بازه زمانی بر بازار تسلط خواهد داشت و ایالات متحده با بیش از 80 درصد از کل درآمد، بزرگترین سهم را در این منطقه خواهد داشت.
طبق گزارش MRF، عواملی که رشد این بخش را هدایت میکنند عبارتاند از: رونق صنعت شیرینی، افزایش هزینههای مصرفی، و ترجیح مصرفکنندگان به پاستیل بهجای شکلات. علاوه بر این، “بسته بندی های خاص، مناسبتهای مصرف فصلی و ویژگیهایی مانند شکل، طراحی، بافت، میزان شکر و طعمهای پاستیلها و ژلهها باعث جلبتوجه بیشتر مصرفکنندگان شده است.”Bottom of Form
روندهای نوظهور در صنعت پاستیل های امروزی
در حال حاضر در صنعت پاستیل، تغییرات و جهتگیریهای جدیدی وجود دارد که درحالتوسعه و گسترش هستند. این روندها یا ویژگیها بهتازگی شروع به ظهور کردهاند و در آینده بیشتر خواهند شد. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:
گزینههای سالمتر
بسیاری از برندهای پاستیل، شیرینیهایی را معرفی میکنند که با مواد سالمتری ساخته میشوند؛ مانند استفاده از مواد طبیعی، شکر کمتر، شکر طبیعی یا طعمدهندههای طبیعی. این ویژگیها باعث میشود که این پاستیلها از دیگر آبنباتهای سنتی متمایز شوند.
پاستیلهای دارویی
پاستیلهای دارویی اگرچه به طور مستقیم جزو دسته پاستیلهای شیرینی نیستند، اما محبوبیت زیادی پیدا کردهاند. ویتامینها، مواد معدنی و داروهای پاستیلی همچنان روش محبوبی برای مصرف داروهای روزانه و مکملهای گیاهی در میان افراد در تمام سنین هستند.
برندهای پریمیوم
در چند سال گذشته، بسیاری از پاستیلهای خاص وارد بازار شدهاند که تجربهای متفاوت از مصرف شیرینیهای روزمره را ارائه میدهند. این پاستیلها معمولاً در دستههای کوچک تولید میشوند و طعمهای خاصی دارند، مانند طعمهای الهامگرفته از کوکتلها، و معمولاً در فروشگاههای لوکس به فروش میرسند.
بسته بندی شیک
پاستیلهای امروزی اغلب در بسته بندی های شیک و جذاب با رنگهای زنده و طراحیهای زیبا عرضه میشوند. بسیاری از این پاستیلها در بستههای ایستاده با درب قابل بازگشایی بسته بندی میشوند که امکان بسته نگهداشتن مجدد آنها را فراهم میکند.
6 ایده بسته بندی پاستیل
برای پاسخ به این روندها و خواستهها، بسته بندی پاستیلهای بعدی خود را با درنظرگرفتن این شش ویژگی ضروری طراحی کنید.
1. کیسه های راحت و قابل حمل
مصرفکنندگان بهراحتی و ویژگی مقاوم به شکست کیسهها علاقه دارند. علاوه بر این، کیسهها بهراحتی باز و بسته میشوند، و برای ریختن یا برداشتن پاستیل از داخل آن مناسب هستند. پاستیلها بهخوبی در کیسهها جا میشوند.
از نظر بازاریابی، کیسهها فضای زیادی برای برندینگ و گرافیک دارند. به یاد داشته باشید که طراحی عالی و بسته بندی باکیفیت پاستیل، مانند کیسهها، میتواند تأثیر زیادی در نمایش ظاهر و حس پریمیوم برند شما داشته باشد.
2. پنجره شفاف
بسته بندی شفاف به مصرفکنندگان این امکان را میدهد که پاستیلهای رنگارنگ و زیبا را مشاهده کنند و آنها را ترغیب به خرید کند. همچنین، پنجره شفاف اعتمادسازی میکند چرا که مصرفکننده قبل از خرید محصول را میبیند.
3. قابلیت باز و بستهشدن مجدد
این ویژگی ضروری دو مزیت بزرگ دارد. قابلیت باز و بستهشدن مجدد به مصرفکنندگان این امکان را میدهد که پاستیلها را بهراحتی به همراه خود ببرند بدون نگرانی از ریختن آنها. همچنین بسته بندی در زمانی که استفاده نمیشود، بسته میماند و این باعث میشود که شیرینیها مدت بیشتری تازه بمانند.
4. انواع مختلف محصولات
همه عاشق تنوع هستند! طعمهای بیشتر به شما این امکان را میدهد که به ذائقههای مختلف پاسخ دهید و مشتریان بیشتری جذب کنید. علاوه بر این، با داشتن انواع بستهبندیهای متنوع، برند شما فضای بیشتری روی قفسه فروشگاه خواهد داشت و در معرض دید بیشتری قرار میگیرد.
5. تنوعهای فصلی
چه کسی طعمهای فصلی و مناسبتی را دوست ندارد؟ قلبهای قرمز پاستیلی برای روز ولنتاین، پاستیلهای نعنایی برای تعطیلات زمستانی و…. با گزینههای بیشتر برای طعمهای فصلی، محصول شما میتواند در تمام طول سال در قفسههای فروشگاهها قرار گیرد.
علاوه بر این، وقتی از کیسههای چاپ دیجیتال استفاده میکنید، میتوانید با بستهبندیهای محدود و طعمهای فصلی، تولیدات کوتاهمدت داشته باشید و برای هر مناسبت یک طعم جدید از پاستیل معرفی کنید.
6. گرافیک روشن و با کیفیت بالا
اگر از راهروهای شیرینی عبور کنید، چیزی که بیشتر از همه توجه شما را جلب میکند، بستهبندیهای رنگارنگ است. چرا؟ رنگهای روشن حسها را برمیانگیزند و مصرفکنندگان را جذب میکنند. این یک پیروزی دوگانه است!
با چاپ دیجیتال، میتوانید گرافیکهای با کیفیت عکس و رنگهای روشن و زنده روی بسته بندی خود ایجاد کنید که نهتنها مشتریان جدید را جذب میکند، بلکه به شناسایی برند شما نیز کمک میکند.
سخن پایانی
در نهایت، بسته بندی پاستیلها نقشی حیاتی در جذب مشتری و متمایزکردن برند شما در بازار رقابتی دارد. با درنظرگرفتن ویژگیهای ضروری مانند راحتی، شفافیت، قابلیت باز و بستهشدن مجدد، تنوع و گرافیکهای جذاب، میتوانید تجربهای منحصربهفرد برای مصرفکنندگان خلق کنید که نهتنها نظر آنها را جلب کند، بلکه باعث وفاداری طولانیمدت به برند شما شود. ازآنجاکه مصرفکنندگان به دنبال کیفیت و ابتکار هستند، بستهبندیهای خلاقانه و کاربرپسند میتوانند به شما کمک کنند تا در دنیای رقابتی امروز بدرخشید و به انتخاب اول مشتریان تبدیل شوید.