به ریشه ها توجه کنید
ریشه و چیزی که محصول از آن برگرفته شده را تجزیه تحلیل کنید و به طریقی آن را در بسته بندی خود استفاده کنید تا نشان دهد چه محصولی درون بسته بندی وجود دارد.
در بسته بندی زیر رنگ بندی و خطوط و متون ساده ساده و تمیز استفاده شده که نشان دهنده ارگانیک، طبیعی و بهداشتی بودن محصول است.
خلاق باشید
بسته بندی محصول شما می تواند خلاقانه باشد، اما اگر محصول شما هم محصولی خلاقانه باشد، برنده واقعی شما هستید.
برای مثال به بسته بندی زیر که یک صابون از جنس شیر است دقت کنید، می توانست به صورت قالب مستطیلی شکل باشد اما به شکل یک بستنی یخی طراحی شده است که بسیار خلاقانه است و به ماهیت محصول نیز اشاره دارد که این امر بسیار جالب و برای مخاطب جذاب است.
توجه به فضای داخلی بسته بندی
فضای داخلی بسته بندی نیز به اندازه بیرون بسته بندی مهم است و باید به آن توجه نمود.پ
بخصوص اگر محصول شما از چند قطعه تشکیل شده باید آن را بصورت جداگانه قرار دهید و از طرح و رنگ مناسب استفاده کنید تا بسته محصول و فضای داخلی بسته بندی جذاب به نظر برسد.
در تصویر زیر بسته بندی یویو و لوازم جانبی آن را مشاهده می کنید که بصورت مجزا درون بسته بندی قرار گرفته اند.
کاربرد دو منظوره
بسته بندی اگر با محیط زیست سازگار باشد مردم عاشق برند شما می شوند.
یکی از روش های حمایت از محیط زیست استفاده از بسته بندی های دو منظوره است.
به بطری های زیر نگاه کنید در نگاه اول مثل بطری های تمیز کننده پلاستیکی به نظر می رسند اما این بطری ها از جنس ظروف چینی هستند و پس تمام شدن محتویات بسته، آن ها را می توان به عنوان گلدان استفاده کرد.
بازی با حس های چندگانه
تا جایی که می توانید حواس چندگانه انسان را با بسته بندی محصول خود درگیر کنید.
حس لامسه یکی مواردی است که می توانید برای جذب مخاطب در بسته بندی به کار ببرید.
در بسته بندی زیر با استفاده از وکیوم هوای داخل بسته بندی تخلیه شده و این سبب شده بسته بندی شکل جذابی به خود بگیرد و از طرف دیگر لمس برجستگی ها حس خوبی به مخاطب القاء می کند.افیک است.
این مطلب بخش های دیگر نیز دارد، از دکمه های زیر استفاده نمایید: