بسته بندی وکیوم فرمینگ اسباب بازی

آیا بسته بندی اسباب بازی مهم است؟

چگونه میتوانیم با یک بسته بندی خوب و چشم نواز فروشمان را افزایش دهیم؟

با ما همراه باشید تا این موارد را مورد بررسی قرار دهیم…

آیا بسته بندی اسباب بازی مهم است؟

اسباب بازی ها دنیای کودکان را شگفت‌انگیز و رنگ و لعاب زیبایی به آن میبخشند، اسباب بازی ها یکی از وسایل مهم برای کودکان به شمار می‌آیند و دارا ی اهمیت بالایی هستند.

همانطور که اسباب بازی ها جذاب و هیجان انگیز هستند، باید بسته بندی آنها نیز جذاب و مناسب باشد، بنابراین بسته بندی اسباب بازی مهم است و باید به اندازه خود اسباب بازی جذاب باشد تا مشتریان را در نگاه اول تحت تاثیر قرار دهد.

چرا بسته بندی وکیوم فرمینگ برای اسباب بازی مناسب است؟

 

چرا بسته بندی وکیوم فرمینگ برای اسباب بازی مناسب است؟

 

برای بسته بندی اسباب بازی، روش وکیوم فرمینگ میتواند بسیار موثر باشد. دلیل آن هم این است که:

  • اسباب بازی‌ها ممکن است شکننده باشند و تحت فشار زیاد آسیب ببینند. چنین اسباب بازی‌هایی به حمل و نقل ایمنی نیاز دارند و باید به این مورد توجه زیادی شود. با استفاده از بسته بندی وکیوم فرمینگ و با مکش هوای داخل بسته، فضایی برای جابجایی اسباب بازی وجود ندارد و همین سبب ایمن‌تر شدن آن می‌گردد.
  • موادی که در بسته بندی وکیوم فرمینگ به کار برده می‌شوند، در برابر ضربه و آسیب مقاومت خوبی دارند. برای همین اگر هنگام حمل و نقل اسباب بازی‌ها به آنها فشاری وارد شود، هیچ مشکلی برای اسباب بازی به وجود نخواهد آمد.
  • از دیگر دلایل محبوبیت روش وکیوم فرمینگ برای بسته بندی کردن اسباب بازی این است که این بسته بندی‌ها از جذابیت زیادی برخوردار هستند و سبب جذب زیاد مشتریان می‌گردند. همچنین بر روی این بسته‌ها امکان چاپ لوگو و یا هر متنی فراهم است. بنابراین میتوان بسته بندی وکیوم فرمینگ اسباب بازی را به شکل اختصاصی درآورده و سبب تمایز زیاد آن با سایر محصولات شد.

بسته بندی وکیوم فرمینگ اسباب بازی به چه شکل است؟

 

بسته بندی وکیوم فرمینگ اسباب بازی به چه شکل است؟

 

وکیوم فرمینگ یک روش بسیار متداول و مرسوم است که این روزها برای بسته بندی لوازم مختلفی از آن استفاده می‌شود. نحوه فرآیند وکیوم فرمینگ برای تمام محصولات به یک شکل است و با حرارت دهی به ورق پلاستیکی و مکش هوای موجود بین آن و قالب انجام می‌شود. در اینجا به طور جزئی‌تر به نحوه بسته بندی وکیوم فرمینگ می‌پردازیم:

  • در ابتدا باید یک شیت یا ورق پلاستیکی را برای بسته بندی تهیه کرد. مواد و متریال مختلفی موجود هستند که برای این کار مناسب می‌باشند. پس از انتخاب ورق پلاستیکی، باید از طریق منابع گرمایی به آن حرارت داده تا به حالت منعطف برسد.
  • با منعطف شدن ورق پلاستیکی و قرارگیری آن روی قالب وکیوم فرمینگ، با استفاده از پمپ وکیوم هوای بین ورق و قالب تخلیه می‌شود. این باعث می‌شود تا ورق به شکل قالب درآمده و تغییر شکل پیدا کند.
  • پس از شکل گیری و سرد شدن، آن را از قالب جدا کرده و بخش‌های اضافی دور آن را با ابزار برش می‌دهند. در این زمان فرآیند وکیوم فرمینگ به پایان رسیده و میتوان محصول را با استفاده از آن به بازار عرضه کرد.

برای بسته بندی وکیوم فرمینگ، باید از دستگاه‌های مخصوص این کار استفاده شود. این ماشین‌ها در انواع مختلفی چون دستگاه وکیوم اتوماتیک، دستگاه وکیوم نیمه اتوماتیک، دستگاه پرس حرارتی هیدرولیک و غیره موجود هستند. در رابطه با دستگاه وکیوم تمام اتومات باید اشاره شود که این دستگاه‌ها از ابعاد بزرگتری نسبت به نوع نیمه اتومات برخوردار هستند و سرعت بیشتری هم در تولید دارند. همچنین میزان دخالت اپراتور در این دستگاه‌ها در حدود 20 درصد است و بیشتر فرآیند وکیوم فرمینگ توسط خود دستگاه صورت می‌گیرد. با این حال همانطور که انتظار می‌رود، قیمت دستگاه وکیوم فرمینگ اتوماتیک بیشتر از سایر دستگاه‌ها است.

 

بسته بندی اسباب بازی چه قابلیت هایی باید داشته باشد

از نظر ما بسته بندی اسباب بازی باید به نوعی اسباب بازی را به نمایش بگذارد و بتواند با احساسات کودک ارتباط برقرار کند. اگر یک بسته بندی این قابلیت را داشته باشد، قطعا محصول نیز فروش بیشتری خواهد داشت.

یکی از روش هایی که میتواند این خواسته را برآورده کند، یعنی بتواند محصول را به نمایش بگذارد، به خوبی از آن محافظت کند و همچنین بتواند با کودک ارتباط برقرار کند، بسته بندی وکیوم فرمینگ است.

بسته بندی وکیوم فرمینگ اسباب بازی

به صورت مختصر بسته بندی وکیوم فرمینگ یک نوع بسته بندی شفاف است که به مشتری اجازه می‌دهد بتواند محصول درون بسته بندی را مشاهده، بررسی و سپس اقدام به خرید کند.

یکی بهترین راه های بسته بندی اسباب بازی وکیوم فرمینگ است، که قابلیت هایی دارد که میتواند تاثیر گذار و مناسب باشد.

دلایلی که میتواند شما را قانع کند تا از بسته بندی وکیوم فرمینگ استفاده کنید:

  • شفاف است و مشتری میتواند اسباب بازی را درون بسته بندی مشاهده کند.
  • امکان مهر و موم دارد و به خوبی میتواند از محصول در مقابل دستکاری و محیط محاقظت کند.
  • انعطاف پذیر است و تقریبا به هر شکلی میتوان بسته بندی را طراحی و تولید کرد.
  • زمان طراحی، تولید و عرضه به بازار با این بسته بندی بسیار کم است.
  • با توجه به قابلیت هایی که دارا می‌باشد نسبتا ارزان و مقرون به صرفه است.

انواع بسته بندی وکیوم فرمینگ اسباب بازی

وکیوم فرمینگ انواع مختلفی مانند: وکیوم کارتی پرسی، کارتی هایفرکانس، کارتی کشویی، کارتی تاشو و ترکیبی(مقوایی-وکیومی) دارد که شما میتوانید برای بسته بندی محصول خود از آنها استفاده نمایید.


وكيوم اسباب بازی
وکیوم پرسی اسباب بازی

وکیوم فرمینگ جغجغه نوزاد
وکیوم پرسی اسباب بازی

وکیوم کارتی پرسی:

این بسته بندی شامل یک قطعه وکیومی شکل داده شده و یک کارت چاپ شده است.

ساز و کار این بسته بندی به این شکل است که محصول بین قطعه وکیومی و کارت قرار میگیرد و سپس قطعه وکیومی روی کارت دارای چسب پرس(حرارتی) می شود.

معمولا یک سوراخ نیز بالای بسته بندی ایجاد می‌کنند تا محصول امکان آویزان کردن در فروشگاه را داشته باشد.

این بسته بندی امنیت قابل قبولی دارد و میتواند به خوبی از محصول در برابر گرد و غبار و دستکاری جلوگیری کند.

وکیوم کارتی هایفرکانس:

این بسته بندی شامل دو قطعه وکیومی و یک کارت چاپ شده است.

ساز و کار این بسته بندی به این شکل است که محصول و کارت چاپ شده بین دو قطعه وکیومی قرار میگیرند و سپس دو قطعه وکیومی با دستگاه هایفرکانس به هم دوخته میشوند.

امنیت این بسته بندی بسیار بالاست و نه تنها در مقابل دستکاری و گرد و غبار مقاوم است بلکه در مقابل و عوامل محیطی مانند رطوبت و خیس شدن نیز مقاوم است.

در این بسته بندی نیز امکان سوراخ کاری برای آویزان کردن وجود دارد.

وکیوم کارتی کشویی:

بسته بندی وکیوم کشویی نیز شامل دو قطعه وکیومی و یک کارت چاپ شده است.

ساز و کار این بسته بندی به این شکل است که اسباب بازی و کارت چاپ شده بین دو قطعه وکیومی قرار میگیرند، تفاوت این بسته بندی با هایفرکانس در این است که سه طرف یکی از قطعات وکیومی خم است تا قطعه وکیومی دیگر بصورت کشویی درون آن قرار بگیرد.

این بسته بندی به خوبی میتواند محصول را در برابر گرد و غبار محافظت کند، امکان سوراخ آویز نیز در آن وجود دارد.

وکیوم کارتی تاشو:

این بسته بندی شامل یک قطعه تاشو یا لولایی و یک کارت مقوایی چاپ شده است.

قطعه تاشو به صورتی طراحی می‌شود که یک طرف آن محفظه و طرف دیگر آن حالت درب باشد.

ساز و کار این بسته بندی به این شکل است که محصول و کارت چاپ شده بین قطعه وکیومی تاشو قرار میگیرند و سپس دو طرف قطعه وکیومی به یکدیگر چفت می‌شوند.

امکان آویزان کردن نیز در این بسته بندی وجود دارد.

وکیوم ترکیبی(جعبه مقوا و وکیوم):

این بسته بندی می تواند شامل یک جعبه مقوایی و یک قطعه وکیومی باشد.

این بسته بندی را میتوان بصورت پنجره ای طراحی کرد، یعنی به صورتی باشد که جعبه یک پنجره داشته باشد تا اسباب بازی درون بسته بندی دیده شود.

همچنین میتواند بصورت یک جعبه بسته که قطعه وکیومی بصورت استند درون آن قرار گرفته نیز باشد.

معمولا این بسته بندی ها را برای اسباب بازی هایی که دارای قطعات جداگانه و موارد زیادی هستند استفاده می‌شوند.

با توجه به موارد ذکر شده میتوان نتیجه گرفت که بسته بندی وکیوم فرمینگ یکی از برترین روش های بسته بندی اسباب بازی است و با استفاده از این فرایند میتوان یک محصول را به خوبی بسته بندی نمود و در بازار عرضه کرد.

صنایع بسته بندی وکیوم فرمینگ خاور وکیوم یکی از شرکت های برتر در زمینه بسته بندی وکیوم فرمینگ است که تمامی خدمات بسته بندی وکیوم فرمینگ را ارائه می دهد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب